fredag 17 september 2010

Musik

Får frågan ibland vilken sorts musik jag gillar och tycker att det är supersvårt att svara på.

Vill bara svara: "- jag gillar musik", men ofta vill frågeställaren att jag preciserar mig lite mer än så.

Fast det ÄR ju så; jag gillar musik. Jag tycker om att det spelas musik i min närhet. Jag blir glad av musik. Jag tröstar mig med musik. Jag tänker med musik. Och jag gillar i stort sett all musik. Dansband undantaget kanske men visst, några gamla dansbandsklassiker kan jag väl sjunga med till om det kniper ;-). Musik jag aldrig har hört förut gillar jag, blir glad när jag hör något nytt och tycker om det. Men jag kan oxå lyssna på samma låt om och om igen om jag gillar den.

Så mina playlists på Spotify innehåller en salig blandning och det brukar bli ganska kul när jag väljer "Shuffle play".

Just nu blir det mest:

* Robyn
* Katie Melua
* Melissa Horn
* Volbeat
* Sahara Hotnights
* The Donnas
* Annika Norlin
* The Bear Quartet
* Lady Gaga
* Sex pistols
* Daughtry
* September

Så vad ska jag svara? Jag gillar musik. Jag blir glad om du sätter på något. Punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar