måndag 8 februari 2010

Bohuslän i vinterskrud


Igår hamnade jag halvt otippat på heldagsutflykt till Bohuslän; med stopp i Kungshamn, Smögen och en kort tur över färjan till Malmön. Jag trodde att jag skulle åka skridskor på Sisjön men överraskningar är kul, speciellt när de tar en på sådana äventyr!

Jag har sett snö däruppe tidigare men aldrig så mycket som nu. Och aldrig förr har jag sett så massiv is på havet. Isbrytaren hade varit framme och gjort en väg för färjan och några leder för fiskebåtarna att ta sig ut till havs, i övrigt var det jämntjockt säkert 300 meter ut från land.

Mysig dag; med pannkakor, mackor, varm choklad och fika i snödrivor. Och lugnande att se att de två husen inte hade rasat samman av snömassorna, att båten inte var fylld med snö och att hantverkarna byggt ett kanonsnyggt badrum i farmors hus. Nu går det att duscha utan att ramla genom golvet ;-).

Väl hemma igen, efter tio timmar på vift, var det skönt att tina upp i ett varmt bad..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar