söndag 21 februari 2010

Svullsöndag

Efter vad som kändes som en halvtimmes sömn masade jag mig upp, drog en tops under ögonen och en borste genom håret. Hade lovat att fika med mitt fadderbarn, som är i stan på besök i helgen. Och har jag lovat så har jag lovat, även om det var lockande att spela sjuk och krypa tillbaka till värmen under täcket..

Mysig fika blev det, vi var lika sega båda två och skrattade hur mycket som helst. Det och en smarrig caféfrukost gjorde det väl värt att gå ut i snön och ignorera "kaoset", som Göteborgs kollektivtrafik alltid hamnar i så fort det snöar.

Mötte upp några andra tjejer på stan och efter lite shopping blev det ännu en fika. Någon timme senare ännu en, då med denna fantastiska "bakiskaka".

Som om tre fikor inte var nog har jag myst till det med räkor och ett helt kilo slank lätt ner i magen tillsammans med några skopor majonnäs.

Svullsöndag på hög nivå ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar