fredag 19 februari 2010

Jeanskjolar

Hur många jeanskjolar kan man ha?

Har man som jag inte kunnat ha jeanskjol på väldigt länge är svaret: hur många som helst! Och uppenbarligen är jag inte ensam; Jenny Dahlberg beskriver samma jeanskjolsberoende i sin bok "När jag fyller 30 ska jag vara smal". Så det är nog en grej det där för oss tjockisar; drömmen om kläder utan resår och stretch..?

Idag har jag vunnit två Traderaauktioner och två fina jeanskjolar är snart i min ägo. Säljaren behöver bli av med storlek 40 ur sin garderob, jag behöver ha in den. Och TVÅ jeanskjolar för sammanlagt 43 kronor är ju som hittat!

Synd bara att Posten inte kan fixa hit kjolen under dagen, denna kjol skulle jag gärna haft på bion ikväll. Och på festen imorgon..! Men, men. Jag har ju fler jeanskjolar ;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar