måndag 22 februari 2010

From India with love?

De ringde från gymmet. Anläggningen är stängd tillsvidare på grund av snömassorna som ligger på taket. Minst idag och imorgon. Herregud; lamslagen stad på grund av snö? Tråkigt säger jag, jag VILL träna! Idag skulle jag köra boxträning och hade sett fram emot det massor.

Men det kunde ha varit värre, vad är lite träning liksom?

Igår berättade mitt fadderbarn om sin killkompis, som precis åkt till Indien för att hälsa på sin flickvän, som försöker hitta sig själv på ett Yogacenter någonstans i Himalayas berg. Efter två dagars strapatsrik resa till den avlägsna bergsby där hon befinner sig får han äntligen träffa henne. Då gör hon slut. Nu sitter han i byn och väntar på nästa plan som kan ta honom tillbaka till Sverige. Tre veckor med sitt ex vill han inte uppleva och Indien har mist sin charm på något sätt.

Också ett sätt att bli dumpad på och gymmets dumpning av mig idag känns betydligt lättare att bära i jämförelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar