torsdag 26 augusti 2010

Appar

Sa till en kompis igår att jag älskar min Iphone. Det är stora ord, men det är sant.

Här på jobbet hävdar jag bestämt att det inte är en leksak utan ett arbetsredskap. Ett sätt för mig att hålla koll på kalender, mail och telefon när jag inte sitter vid datorn.

Och det kanske är sant. En del av sanningen.

Sen kommer apparna in i bilden.

Spotify. Facebook. MakeUp & Hair. Shazam. ToDo. Career Web. Wikipanion. Translator. RunKeeper. Las Tapas. VinVin. Tasteline.

Imorse körde jag RunKeeper när jag cyklade till jobbet. Den mäter sträcka, tid och kaloriförbränning, och ger fina staplar över stigningar i banan. 18 minuter och 45 sekunder tog det att komma hit. Får se om jag kan kapa den tiden lite, men det mesta beror på rödljusen..

Så arbetsredskap eller inte; jag älskar min Iphone :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar