fredag 13 augusti 2010

Ut med det gamla..

Sista dagen på semestern blev en klädrensardag. Eller nja, jag slirar på sanningen en aning. PLANEN var att rensa garderoben och jag kom så långt att jag lyckades riva ut allting. Sen tröttnade jag. Men det är den stora fördelen med att bo själv, ingen annan blir irriterad om alla mina kläder ligger i högar på bord, stolar och strykbrädor.

Hur jag kan ha så mycket kläder som jag inte ens kommer ihåg är en gåta. Men är shopping ett stort intresse blir det väl så. Och under mitt år här har jag haft typ 6 olika storlekar och även om jag inte har köpt en hel garderob i varje storlek så har jag ju varit tvungen att ha någonting på kroppen. Så det har blivit en del.

Erika var här en stund med sin stora mage och då fick jag skämmas en aning över stöket. Tills hon sa att deras hem såg värre ut. De renoverar sitt kök. Så istället för att skämmas dök jag ner i högarna och hittade lite kläder som hon har mer nytta av än jag; flera kjolar som hänger för löst på mig, några tunikor (jag passar verkligen inte i tunikor), träningsbyxor och lite annat fick följa med henne hem. Och så fick jag lite färre plagg att hänga tillbaka.

Sen ringde Anneli och undrade om jag ville äta thaimat med henne. Såklart jag ville. Rensa garderober kan man ju göra när som helst. Äta thaimat med Anneli gör jag ju inte varje dag. Men jag kunde inte släppa kläderna ens då utan packade med en kasse även till henne. Och det mesta gick hem; tre par kostymbyxor (jag passar verkligen inte i kostymbyxor men det gör Anneli), några toppar och en klänning satt som gjutet på henne. Och jag fick två klänningar från hennes garderob med mig hem. Okej, efter besöket där blev det väl nästan plus minus noll. Men nytt är kul, det går alltid att klämma in..

Inser att jag inte skulle behöva shoppa på typ ett år. Eller två. Men det kommer jag ju att göra, jag känner mig själv. Fast jag har tänkt ut en strategi för att använda allt. Under två månader får jag bara tvätta underkläder, träningskläder, handdukar och lakan. Allt i garderoben ska användas. Kan bli roliga månader. Och säkert rätt frustrerande. Men å andra sidan, vem kan kolla att jag inte fuskar? Kanske måste starta en dagens outfit-blogg på det temat?

Nu ska jag kryssa mellan klädhögarna och försöka hitta sängen. Imorgon är det träning och kräftskiva som gäller. I mina nya Guessjeans från Italien och en t-shirt till det. Jag lägger upp en bild i den nya bloggen :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar