torsdag 12 augusti 2010

@ home

Hemma igen efter nästan fem veckor på andra platser. Har fått allt denna semester; resor, vila på landet, flörtande, brorsonsmys, grävträning, löpträning, varit "landlord" och dragit in sköna pengar, åkt båt, umgåtts med fina vänner och partajat en del. Och badat, shoppat och grillat förstås. Och ätit skaldjur i enorma mängder. Och plockat svamp. Och fått en bula i huvudet, men så kan det gå med några drinkar innanför västen ;-).

Landetvistelsen avslutades i måndags kväll med en mysig bastuflottesnatt tillsammans med syrran och hennes polare. Grymt kul att vi har växt ikapp varandra så att jag kan hänga med dem :-). Vi bastade i flera timmar och kastade oss då och då i havet, som var fyllt av mareldsalger och lös vackert grönt. En magisk natt!

Nöjd!

Mamma blev lite ledsen när jag åkte hem från landet redan i tisdags men jag längtade hem. Till gymmet. Till verkligheten. Och så behöver farmor en hel del hjälp efter sin stroke, som hon fick under min tid i Europa. Med en förlamad vänsterarm är det inte lätt att hålla ordning hemma.

Igår körde jag mitt första steppass på 6 veckor. Galet tungt men löpträningen i sommar har ändå gett resultat, efter förra sommaren var det betydligt jobbigare att komma igång med träningen igen. Imorgon blir det första Pumppasset för hösten. Ska ut ikväll, men får väl ta det rätt lugnt. Kanske inte helt dumt ändå, att detoxa kroppen från semestervanorna?

Några dagar kvar innan jobbet börjar på allvar och dem ska jag njuta av. Stan ikväll och kräftskiva på lördag. Och kanske hinner jag förbi brorsan och Mags för att titta på stommen till deras nya kök imorgon. Den limegröna bänkskivan är jag otroligt nyfiken på!

Ingen jobbångest än, längtar till och med dit litegrann. Kanske är jag inte helt frisk? Eller så trivs jag med jobbet? Eller så är fem veckors ledighet ganska tillräckligt?

Men jag orkar inte jobba full vecka första veckan så jag tog semester nästa torsdag och bokade svampplockardag med Helena. Känns som ett bra jobbstartstempo..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar