måndag 23 augusti 2010

Hemjobb

Idag har jag jobbat hemma. Dels för att jag har en lätt stukad fot som behövde vila i högläge och dels för att jag behövde lugn och ro till att jobba med vår verksamhetsbeskrivning. Sitter jag på kontoret blir det ständiga "brandkårsutryckningar", saker som behöver göras pronto.

Baksidan med att jobba hemma är att det är svårt att gå hem. Förutom en kort promenad för att röra lite på foten och för att få mat så har jag jobbat från 7.30 till 23, ögonen är lika svullna som foten vid det här laget. Men jag fick gjort det jag skulle, så det var det värt.

Förutom arbetsro slapp jag sminka mig och kunde jobba i myskläder. Och fick tid att fixa hem alla avsnitt av min nya favoritserie Holocaust (fortsätter i andra världskrigets fotspår efter Östeuropatouren..). Brukar streama det mesta men Holocaust är från 1978 och lite svår att få tag i den vägen.

Nu avsnitt 3 och total bortkoppling av verksamhetsbeskrivningar. Och så behövs spikmattan efter att ha legat på mage i sängen i nästan 15 timmar, inte så bra arbetsmiljötänk där :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar