måndag 30 augusti 2010

Ett under

Mitt jobb kan sammanfattas med att jag finns där när det strular.

Min kollega hade problem med sin semesterrapportering och jag hjälpte förstås till med att räkna och greja så att det skulle bli rätt. Men det kändes fel. Så jag tänkte förekomma löneavdelningen med att flagga för att det är fel, så att de inte sitter med det och blir irriterade sen mitt i lönekörningen, när deras liv är som stressigast.

Vår lönehandläggare återkom dagen efter med ett mail, som jag inte kan låta bli att känna lite stolthet över:

Ämne: Du är ett under

Hej, har kollat på hennes rapportering nu och allt ser bra ut. Ni har tömt hennes semestersaldo och alla poster ligger på rätt lönearter. Imponerad är jag måste jag säga!!!

Nu ska undret cykla och träna. På måndagseftermiddagar hjälper jag inte till med någonting. Då kör jag Step. Dubbelpass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar