fredag 15 oktober 2010

Arbetsskada

Igår slickade jag igen 500 kuvert med inbjudningar som skulle iväg. Två timmar senare började en extrem spänningshuvudvärk att sprida sig i mig, en huvudvärk som fortfarande finns kvar vid ena tinningen, och leder till att jag blundar med vänsterögat och ser rätt mongo ut.

Jag VET att det finns en sån där kuvertfuktare som man kan använda för att slippa slicka, men det tar tre gånger så lång tid och jag gillar effektivitet. Och har noll tålamod, som alla som följer min blogg vet vid det här laget.

Kommer osökt att tänka på när George Costanza i Seinfeld skulle gifta sig och hans blivande fru slickade igen kuverten till inbjudningarna. Det visade sig att kuvertklistret var giftigt och hon dog.

Förhoppningsvis överlever jag min klisterchock men jag funderar på att lämna in en anmälan om arbetsskada så att jag kan få lite försäkringspengar som plåster på såren. Eller massage för huvudet kanske.

Och eftersom jag ska ut och dricka öl ikväll kan jag inte äta värktabletter, det gäller att prioritera..

6 kommentarer:

  1. Just nu hade jag föredragit ett jobb som kuvertslickare än lärare. Besvärliga elever kan verkligen få en att må psykiskt dåligt. Ett jobb, där man verkligen bara kan sköta sig och sitt, framstås ett jobb i himmelriket!

    SvaraRadera
  2. Usch, din situation låter inget vidare! Jag jobbar ju också med människor och kan relatera till din känsla av hopplöshet, som infinner sig emellanåt även hos mig. Vissa människor är näst intill omöjliga att nå fram till, barn som vuxna.. Hoppas att du kan komma på ett sätt att ändra den befintliga situationen så att jobbet känns roligt igen. Eller ta dig ur den och göra något helt annat?

    SvaraRadera
  3. Att göra någonting helt annat under en tid har jag faktiskt funderat på, men frågan är med vad? Jag bytte arbetsplats i augusti och har nu bara ett vikariat under ett år. Att jobba på ICA känns tillochmed mer lockande än det jag gör nu.

    SvaraRadera
  4. Oj, om ICA-jobb lockar mer förstår jag att det är ganska illa..

    Skriva läromedel?
    Undervisa vuxna?
    Plugga något annat och sadla om helt?

    Några idétankar från mig :-)

    SvaraRadera
  5. Ibland undrar jag om det egentligen är yrket jag är trött på. Det är kanske mer fel på arbetsplatsen eller klassen. Känslan jag har i år är inte densamma som förra året. Att skriva läromedel eller undervisa vuxna är annars bra alternativ. Några gånger har jag funderat på att bli bibliotekarie, men jag tror inte på framtidsutsikterna där.

    SvaraRadera
  6. Säg inte det, bibliotekskonceptet kan utvecklas och bli hur sexigt som helst. Tänk experter inom informationssökning som kan hjälpa till vid utredningar, släktforskning, uppsatsskrivande, ja, you name it. Jag hänger på UB rätt mycket när jag ska utreda något i jobbet, nu senast hade jag världens bästa bibliotekarie som hämtade hem all information jag behövde för att komma fram till hur många underställda en chef kan ha om han/hon ska vara en närvarande chef.

    Jag älskar bibliotek. Och det måste finnas fler som är lika underliga som jag ;-)

    SvaraRadera