tisdag 19 oktober 2010

Poäng

Idag har jag håvat in vansinnigt många vuxenpoäng:

* Åt hemlagad kålpudding till lunch.
* Uttalade mig om diarieföring på ett möte imorse och förvånade mig själv med hur insatt jag är i frågan.
* Samlade ihop alla gamla matlådor för att ta med dem hem.
* Kom ihåg att ta med biblioteksböckerna imorse och tänker lämna tillbaka dem i eftermiddag. Inga förseningsavgifter här inte.
* Läste en utredning om "hur många direkt underställda en chef kan ha", innan jag skrev om det i min egen utredning; nu har jag en källhänvisning vilket känns duktigt och vuxet.
* Inser att det är vuxet bara att ha som arbetsuppgift att göra utredningar.
* Har tagit ledigt på fredag för att åka till...Ullared. För det är ju så käckt att köpa julklappar där. Och att fylla på förrådet med tvättmedel.

Skulle behöva motverka detta en aning; någon som är på idén att bli gräsligt full på alldeles för dyra drinkar ikväll och kan tänka sig att gå direkt till jobbet från krogen imorgon bitti?

Nja, nej. Jag ska ju handla åt farmor ikväll. Och träna. Och så har jag ett viktigt möte imorgon bitti, som jag behöver vara pigg inför.

Bara att inse; those days are gone..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar