torsdag 28 januari 2010

Bubbel

Igår skulle jag köpa bubbel till festen och slirade förbi systemet mellan jobb och träning. Lite med andan i halsen, inte jättebråttom men behövde ha puls för att hinna med.

Hade ingen peng till en vagn så det fick bli två korgar. Inga problem, 14 flaskor bubbel får plats i två korgar. Gött, jag betalade och allt var lugnt.

NU kom problemet - hur skulle jag lyckas bära ut 14 flaskor till bilen utan att riskera glaskross? Kassören pekade på pappkartonger i ett hörne bakom kassorna och jag började lasta flaskorna i en sådan. 11 flaskor får plats i en kartong, bubbelflaskor är lite bredare i botten än vanliga vinflaskor. De andra tryckte jag i uppochner ovanpå och så gjorde jag mig redo för att marklyfta packningen.

Då kom min räddare i nöden. En lång man tittade ner på mig och frågade; -skall jag bära det där ut till bilen för dig? Eftersom jag alltid är lite skeptisk till folks intentioner (vill han sno allt mitt bubbel..) så svarade jag; -nja, jo, men det går nog. -Nej sa han. Du tar mina påsar så tar jag din kartong. Sagt och gjort, får man en order så lyder man?

Så han bar kartongen till parkeringen, ställde in den i bagageluckan på min bil, fick sina påsar och ett tack för hjälpen.

Jag fortsatte till träningen med ett leende på läpparna. Det finns goda och hjälpsamma människor lite varstans :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar