onsdag 6 januari 2010

Kabelbrott

Vaknade i morse och var sjukt mycket tröttare än igår. Så jag gick inte till jobbet. Skulle ändå bara jobba fyra timmar idag så det fick bli avskrivning av lite komptimmar.

Istället sov jag till tidig eftermiddag, med avbrott för två jobbsamtal som jag tog i sängen.

Väl vaken blev jag sjukt taggad att ta tag i målningen av mitt kök. Så jag drog igång; maskerade, täckte över, spacklade, slipade och tog fram alla målarpryttlar.

Då kom jag på att lampan måste ner. Så jag skruvade ner den. Och drog i kabeln litegrann. Varpå väggen följde med. Ringde elektrikerbrorsan, som strängt men vänligt avrådde från att bara klippa av den och spackla igen (min idé).

Så där stöp projektet, tills han har tid att komma hit och koppla ur den på ett mer proffsigt sätt.

Istället blev det indiskt och mys med fina tjejer på stan. Det blir inte alltid som man tänkt sig men denna gången blev det grymt ändå. Även om jag får leva med övertäckta köksluckor ett tag framöver..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar