fredag 8 januari 2010

Sjuk?

Vaknade flera gånger i natt (jag vaknar praktiskt taget aldrig på nätterna) av frossa, halsont och huvudvärk. När det väl var dags att gå upp på riktigt var jag helt säker på att jag hade skyhög feber.

36.9 visade termometern. Febertermometern alltså. Med andra ord ingen feber.

Funderade ett tag på att vara hemma från jobbet iallafall och låg kvar i sängen länge och väl. Men till slut tog snålnerven över, det är inte värt att förlora över 1000 kronor på att få sova en dag.

Så jag gick till jobbet. Och som tur var säljer Coop Bafucin, så det fick jag köpt på vägen. Och det finns Alvedon i sjuklådan. Så nu lever jag på piller.

För övrigt tror jag att det är överträning som ligger till grund för min känsla av infektion; spinning och BodyStep tar hårt på ryggen och träningsvärk i ryggen känns ofta som just en infektion.

Ikväll är det partaj för Rickard på stan. Jag har inte tid att vara sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar