måndag 22 mars 2010

Bokfynd

På jobbet har vi en bokhylla, där man kan ställa böcker man läst och plocka till sig en bok man vill läsa, som någon annan har ställt där. Perfekt ställe att dumpa av gamla böcker, som annars bara samlar damm i källaren.

Oftast har jag läst det som står där, men plötsligt händer motsatsen. Och idag var det så; någon hade ställt dit "The Other Queen" av Philippa Gregory, en bok som står högt på min läsönskelista. Ja, jag har en sån. Oxå i Excel.

Historia, kungligheter, kärlek och hämnd; behöver en bok något mer?

Så nu har jag fått en ny badkarskompis, vilket är tur då min gamla snart är borta. Just nu är det Henning Mankell och hans "Den orolige mannen" som följer med mig ner i skumbadet, men det är bara upplösningen kvar och den borde jag klara av vid kvällens bad. Så från och med imorgon befinner sig min själ i det engelska hovet. På engelska - precis som det ska vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar