tisdag 23 mars 2010

Idag

Idag är det en extremt spännande dag för en administrativ nörd som jag. För idag kan man logga in på skatteverket.se och kolla underlaget för 2009 års deklaration.

Jag blir som ett barn på julafton. Men samtidigt en aning orolig. Om jag kommer hem ikväll och får se att jag ska få tillbaka några tusenlappar på skatten kommer jag att jubla, det blir inte lika kul om jag är skyldig skatteverket en massa deg.

Även om deklarationskollen i sig är spännande nog vet jag dessutom att jag i år får deklarera på riktigt, inte bara godkänna förtryckta uppgifter med ett enkelt sms. För i år kan jag dra av räntan på mitt bostadsrättslån och yrka s.k. ROT-avdrag för hushållsnära tjänster. Hur kul som helst!

Såhär roligt kan man ha om man är deklarationsnörd, bli en du oxå ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar