tisdag 30 mars 2010

Bonus?

Lämnade in cykeln i helgen, då jag hade lyckats få punktering på bakdäcket. Jag kan väl byta slang själv om det kniper men hade verkligen ingen lust att mecka med det. Så jag lät Sportson göra det åt mig. Funderar på om det går att dra av i deklarationen som hushållsnära tjänst men det är en helt annan fråga.

När jag fick tillbaka cykeln hade de, förutom att de lagat punkteringen, även höjt min sadel. Märkte det inte direkt men plötsligt kom jag på att jag fick luta mig fram och tillbaka för att nå ner till pedalerna.

Har ingen hylsnyckel hemma, så jag har cyklat sådär sedan dess. Idag hittade jag en hylsnyckel på jobbet och fick äntligen sänkt sadeln. Hur skönt som helst.

Min kollega tyckte det var hysteriskt roligt att de hade höjt min sadel och skämtade friskt: -De kanske tänkte att SÅ kort kan väl ingen vara och höjde den för att vara snälla..

Hmm, ska man tåla sånt bara för att man är kort? Jag är ju ingen pygmé liksom. Går det att anmäla folk för längddiskriminering?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar