torsdag 18 mars 2010

Sjukhusresa

Har ägnat större delen av arbetsveckan åt systematiskt arbetsmiljöarbete och misstänker att man kan bli lite knäpp av sånt. Börjar se potentiella fysiska och psykosociala brister även i min hemmiljö och drömde inatt om en livsfarlig glappande kontakt..

Förutom arbetsmiljön så ägnar jag livet åt att cykla hejvilt överallt och har även börjat föra statistik över det ("när jag ändå håller på med Excel", jag säger ju att jag börjar bli knäpp..). Ska bli intressant att följa när det blir lite mer på listan; antecknar sträcka, avstånd, tid och dagssummor, så det kan bli snygga grafer av det här om ett tag :-).

Farmor blev inlagd på sjukhus igår och idag har jag lovat att hälsa på henne efter jobbet. Och eftersom jag cyklar till jobbet så får det bli cykel till sjukhuset också. Har fixat en karta så att jag hittar och enligt den ska det ta 27 minuter att cykla de 6,6 km det är dit. Så snart är det upp i sadeln igen. Statistiken säger dock ingenting om hur det känns för en otränad rumpa att chockas av flera dagars långcykelrutter. Men jag vet. Och det svider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar