torsdag 11 mars 2010

Hjälmjakt

På måndag blir det vår. Det har jag bestämt. För då tänker jag börja cykla till och från jobbet. Både för att jag är snål (onödigt att betala 500 kr varje månad för att åka 6 hållplatser med spårvagn) och för att det är dags för mig att trappa upp träningen en aning. Att lägga till 1,4 mils cykling varje dag tänker jag kan vara ett steg på vägen till det målet.

För några veckor sedan blev min cykelhjälm stulen, kanske något man får räkna med om man är naiv nog att lägga den i cykelkorgen när man inte står bredvid cykeln?

Så i eftermiddag ska jag ut på cykelhjälmsjakt. Rosa med flames är målet men förmodligen blir det väl en svart som är helt befriad från flammor. Fast det är drömmarna som håller mig levande..

Bild från Fixed Gear Tweed Run London 2009

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar