tisdag 23 mars 2010

Katching!

Sex papp är Skatteverket skyldiga mig. Gött! Om jag hade kunnat lista ut något smart sätt att dölja att jag äger en tredjedels fastighet på en ö, där kojor i skogen har taxeringsvärden på arton miljoner, hade de varit skyldiga mig lite mer än två papp till.

Men jag orkar inte gräva så djupt. Vilket länge har varit min plan annars; att bygga nedåt i marken så att ingen kan se huset. Så slipper man söka bygglov och betala fastighetsskatt. Som heter fastighetsAVGIFT nuförtiden tydligen. Vem behöver fönster om det är gratis att leva liksom?

Som om inte denna plötsliga inkassering (ja, jag vet, pengarna kommer först till midsommar) var nog, har jag lyckats vinna på radio idag också. Lyssnade på Mix Megapol i morse och hörde att man kunde vinna en VIP-kväll på Glow på fredag. Så jag anmälde mig på hemsidan, varpå de ringde upp i eftermiddags och meddelade att jag och tre vänner är välkomna dit då.

Så på fredag blir det "Mixmegaparty" på Glow. Då ska jag passa på att fira deklarationen hårt..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar