måndag 15 mars 2010

Cykelburen

Nu är Cykelutmaningen äntligen igång! Från och med idag ska jag cykla fram och tillbaks till jobbet, minst fyra dagar i veckan.

Smygstartade lite igår när jag cyklade till Tuve och åt pizza med Rickard. Det kändes bra; gick förvånansvärt snabbt och var inte så mycket is på cykelbanorna som jag hade trott. Trampade dit på lite drygt 15 minuter och rullade hem på 10, en mjukstart inför dagen.

På måndagsmorgnar har jag ett ärende långt upp i Backa och eftersom jag hade bestämt mig för att cykla fick det bli en avstickare dit på väg in till jobbet i stan. En liten nätt omväg på en dryg mil fram och tillbaks. Jämfört med lutningen från Brunnsbo till Backa kyrka kändes Göta Älv-bron som en barnlek och i klart väder är det en fantastisk utsikt över älven och stan från dess topp. Det är tur att den tyngsta delen av min cykelväg också är den vackraste.

Har slagit in dagens rutt på cykelreseplaneraren och vet nu att dagens cykling (med hemresan förbi gymmet) kommer att landa på strax under 2 mil. Inte så dåligt att klara på under timmen sammanlagt!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar