tisdag 16 mars 2010

Juristhjälp?

Har funderat på det där med kontraktsskrivning när vi hyr ut vårt hus. Det kan ju vara bra att ha ett skriftligt avtal om vad som gäller och vilka skyldigheter såväl hyresgästen som vi som hyresvärd har.

Det är en djungel det där med kontrakt och ett speciellt språk det där juristspråket. Som jag, trots drygt 100 hp juridik inte riktigt har kläm på, kontraktsrätt har jag inte fördjupat mig i.

Det finns en jurist på jobbet som är expert på sånt där. Har dock två dubier mot att kontakta honom i frågan. Dels är det ju ett privat ärende och det känns därför lite kymigt att be om hjälp med det. Dels är han så jävla het att jag blir som en rodnande skolflicka i hans närhet ;-).

Svåra funderingar, får se om något bra tillfälle öppnar sig. För jag brukar ju inte vara blyg. Annars..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar